Alus un sports nav nesavienojami

Ir daži attaisnojoši iemesli, kāpēc pēc skrējiena nemaz nav slikti iedzert kādu alus kausu.

Lai gan daudzi skriešanas mīļotāji piekristu, ka alus nav no tiem veselīgākajiem dzērieniem, tomēr ir labas ziņas tiem, kuri ir iecienījuši tieši alus dzeršanu. Iemalkot pāris aukstus aliņus pirms došanās ārā, noteikti nebūtu tā labākā izvēle, bet alus – ar mēru – pēc skriešanas vai brīvajās (ne-skriešanas) dienās var būt pilnībā pieņemami. Alus var kalpot pat kā piemērots rehidrators, jo lielākajā daļā amerikāņu alus dzērienos ir apmēram 90 % ūdens ar 4.6 % alkohola, nelielu daudzumu proteīna un apmēram trešdaļa kaloriju nāk no ogļhidrātiem.

Tu jau noteikti zini, kad runa ir par sirds veselību, sarkanvīns ir zvaigzne, kas ir diezgan loģiski no tā pozitīvas ietekmes uz holesterīna līmeni. Bet viens no iemesliem, kāpēc sarkanvīns palīdz ir saistīts ar tā etanola saturu. Alus sastāv no tāda paša savienojuma, kas nozīmē, ka arī alus samazina slikto holesterīnu un paaukstina labo holesterīna līmeni.

Citi mērenie veselības ieguvumi (galvenais uzsvars uz mērenību) alkohola patēriņā ir žultsakmeņu sastopamības biežuma mazināšnās, kā arī samazinās risks iegūt 2. tipa diabētu un uzlabo kognitīvās funkcijas gados vecākiem cilvēkiem. Tā kā pieskārāmies tēmai – mērenība – jānorāda, ka tehniski, mērens patēriņš ir viena alus pudele dienā (0.5l) sievietēm un divas vīriešiem. Un nē – Jūs nevarat nedēļu atturēties no alus, lai visu iekavēto patērētu nedēļas nogalē 🙂

Bet ir vēl kas. Salīdzinot ar citiem dzērieniem, alus, īpaši vīriešiem, samazina saslimšanas risku ar nierakmeņiem. Iespējams tas saistīts ar savienojumiem, kas atrodas apiņos un augsto ūdens sastāvu alū, kā arī vispārējo diurētisko efektu.

Alus var padarīt arī tavus kaulus spēcīgākus. Labi, tas ir nedaudz pārspīlēti, taču jāatzīmē, ka mērena alkohola lietošana palielina kaulu minerālu blīvumu un ja Jūsu dzērienu izvēlē uzvar alus, tad kauli varētu kļūt cietāki, pateicoties augstajam silīcija saturam. Alus ir arī virāku B vitamīnu avots, piemēram, folāts, niacīns, riboflamīns, vitamīns B6, pantotēnskābe un B12. Kopumā, jo vairāk iesla šajā brūvējumā, jo augstāks B vitamīnu līmenis.

Tāpēc dienas veigās tev nevajadzētu kautrēties, ja tagad un iepriekš vēlies baudīt laimīgo stundu. Pateicoties veselīgajiem ieguvumiem, barības vielām un ūdenim, alus iederas sportiskajās aktivitātēs. Tomēr atceries noteikumus: alkohols nav domāts visiem un dienas beigās galvenā ir mērenība, jo alkohola un treniņu kombinācijai vienmēr pastāv liels risks.

The Health Benefits of Beer

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s