7 lietas, ko tu savā dzīvē vari kontrolēt

Pēc manas pieredzes, dzīve var būt diezgan sarežģīta. Lielākajai daļai no mums ikdienā ir jātiek galā ar ļoti daudz lietām – darbs, attiecības, ģimene, treniņi, miegs – bet patiesa kontrole mums ir tikai pār dažām lietām. Identificējot šos mainīgos lielumus, es mainīju dzīvi un apguvu, kā iespējams pār tām valdīt. Domāju, ka arī tu to vari.

Laimei un veiksmei ir liela nozīme. Patiesībā ir pierādīts, ka jo lielāka laime, jo lielāki panākumi. Domāju, ka abus var sasniegt, ievērojot vienkāršus ieradumus un maz pa mazītiņam varat mainīt to, kā dzīvojat savu dzīvi.

Mēs visu laiku pieņemam miljoniem lēmumu un rezultāti var būt gan pozitīvi, gan negatīvi, gan neitrāli. Jo vairāk mēs pieņemam pozitīvos lēmumus (un mazāk negatīvos), jo labāk. Pozitīvi lēmumi var prasīt zināmu piepūli: tīrīt zobus pirms gulētiešanas, ēst veselīgi un regulāri apmeklēt trenažieru zāli ir tikai daži piemēri darbībām, kas palīdz justies labi un tuvina mērķiem. Negatīvi lēmumi – neveselīga pārtika, zobu tīrīsanas izlaišana, ļaut, ka kāds draugs kritizē tavu stilu vai treniņu neapmeklēšana – kavē mērķu sasniegšanu, jo šie lēmumi neliek tev justies labi vai pašpārliecināti. Tie vairāk paņem no tevis, nekā dod un traucē tavai enerģijai un motivācijai plūst.

Pārtrauc tik ļoti domāt par tām lietām, kuras tu nevari kontrolēt un izmanto laiku lietderīgi visam tam, ko tu vari kontrolēt.

Kamēr labākās izvēles var šķist tās grūtākās, tās tomēr atmaksājas dubultā. Tu būsi pāsteigts par to, cik šie lēmumi var būt vienkārši, ja vien pieliksi kaut nedaudz pūļu. Iemācoties, kā pārvaldīt septiņas lietas, kas ir mūsu kontrolē, tu sāksi pieņemt daudz vairāk pozitīvu lēmumu un sapratīsi, ka šie lēmumi kļūst dabiski.

Kā pārvaldīt dzīvi, sekojot 7 vienkāršiem soļiem

1. Ielpo, izelpo – atkārto

Lielākā daļa no mums nemaz nedomā par elpošanu (dažreiz pat runāju vairākas sekundes un aizmirstu, ka ir jāieelpo). Saprotams, elpošana ir svarīga, bet svarīgi ir arī koncentrēties uz to. Vai jūti, ka tavas krūtis paplašinās, kad ieelpo un kļūst vieglāk, kad izelpo? Kad tu izjūti vislielāko pacēlumu un kritumu? Elpošana ir galvenā sastāvdaļa atpūtai un straujākām domām. Tiklīdz tu piedzīvo kaut ko nepatīkamu, tikai ievelc dziļi elpu un koncentrējies nevis uz to, cik šī situācija bija briesmīga, bet uz savu elpošanu. Ieelpo uz “viens” un izelpo uz “divi”, aizskaiti līdz 10 un sāc no sākuma. Varu derēt, ka uzreiz jutīsies labāk un stabilāk.

2. Uzmundrini sevi

Mums katram galvā skan balsis. Šī balss bieži vien var būt kritiska un stāties ceļā laimei un veiksmei. Mēģini saskaitīt, cik reizes dienā tu ar sevi runā negatīvi. Tas var pārsteikt, cik bieži vari sevi kritizēt. Ja vari iemācīties atpazīt šo iekšējo balsi un aizstāt to ar uzmundrinošākiem vārdiem, tava attieksme sāks mainīties. Mēģini ar sevi runāt līdzjūtīgi, piemēram, tā vietā, lai teiktu, ka neesi pietiekami labs vai laba. Atgādini sev, ka esi mīlestības un uzmanības vērts cilvēks un ir tikai normāli, ka pieļauj kļūdas, jo mēs visi tās pieļaujam.

3. Pasaki paldies

Ja ikdienā spēj iemācīties būt pateicīgs, tava laime un produktivitāte paaugstināsies. Kopjot pateicību, tas tevi trenē koncentrēties uz cerību, palikt iedvesmotam un būt optimistiskam. Tas dod drosmi un izturību, lai būtu neatlaidīgāks, saskaroties ar grūtībām.

4. Brīvi pārvaldi ķermeņa valodu

Saskaņā ar neirozinātnieku Amy Cuddy, tu vari demonstrēt spēku un pārliecību vienkārši mainot veidu, kā tu turi savu ķermeni. Piemēram, ieņemot spēcīgu stāju – rokas uz gurniem, kājas plati – rada sajūtu, ka aizņem vairāk vietas, tas paaugstina testosterona līmeni un samazina stresu. Rezultāts? Šī poza liks tev justies daudz pašpārliecinātāk. Padomā par to, kad nākamreiz būs paredzēta kāda svarīga tikšanās, darba intervija vai vienkārši pirms izej no mājas.

5. Paaugstini fizisko un garīgo veselību

Nezinu kā tev, bet man pēc treniņa prātā ienāk vislabākās idejas. Vingrošana ir iespēja vienkārši klausīties mūziku un domāt par neko. Tas ir lieliski. Tev nav obligāti jāiet uz trenažieru zāli, bet mums visiem ir nepieciešamas 20 minūtes ārpus ikdienas, lai sasparotos un izkustētos. Kustība palīdz atbrīvot prātu un ķermeni, lai labāk izmantotu savu radošo potenciālu. Staigāšana burtiski tikusi izdomāta, lai paaugstinātu radošumu. Izkustēšanās palīdzēs gan kreativitātei, gan koncentrēšanās spējām.

Sniegt savām smadzenēm treniņu ir tik pat svarīgi, kā to sniegt sev. Uzspēlē Sudoku vai risini krustvārdu mīklas. Tavas smadzenes jutīs atšķirību. Cilvēki, kuri nevēlas lieki tērēties var iegūt labumu arī no meditācijas. Vienkārši 20 – 30 minūtes un pastiprināsies uzmanība, samazināsies stress un nemiers, un pat var mazināties fiziskās sāpes, ja tādas ir.

6. Ēd gudri

Lai gan tā garšo lieliski, ātrās ēdināšanas pārtika ir ļoti neveselīga. Tā padara tavas smadzenes un ķermeni lēnu un skumju. Patērējot pārāk daudz cukuru, rodas virkne veselības problēmu (tostarp sirds un asinsvadu slimības), nemaz nerunājot par garstāvokļa svārstībām un produktivitātes samazināšanos. Kā arī ir pierādīts, ka šāda veida produkti saasina un rada hroniskas slimības, piemēram, diabēts, aptaukošanās un pat krūts vēzi. Vienkārši uzlabojumi, piemēram, burkāni vai bļoda ar augļiem palīdzēs pieņemt labākus lēmumus un samazinās izsalkuma sajūtu.

7. Veselīgs miegs

Miegs ir svarīgs, lai spētu koncentrēties, strādāt, veselīgi ēst un piekopt visus citus veselīgos paradumus. Labam miegam ir nepieciešams ievērot noteiktus gulēšanas paradumus. Pulksten 21:00 esmu aizmigusi, lai no rīta vērotu saullēktu. To vērot ir skaisti un tas veicina pozitīvismu, par ko esmu pateicīga. Ja tavas smadzenes nevar atpūsties, kamēr mēģini iemigt, tu vari sev teikt – “Esmu lepna par šodienas paveikto darbu. Ļaušu smadzenēm un ķermenim tagad atpūsties.” Vai izmēģini cits ātrās aizmigšanas metodes, tostarp alkohola samazināšanu (jo cilvēki, kuri vairāk dzer, mazāk guļ).

Ieradumi: Iesildīšanās

Izmanto šos trīs ieteikumus, lai sagatavotu savu prātu un garu labākai dzīvei.

1. Vizualizē to

Lai arī ko tu gribētu darīt, tev jāierauga sevi to darām. Lielākajai daļai no mums, darbs, ko darām  ir darbs, ko visticamāk darīsim visu atlikušo dzīvi. Vizualizē šo konceptu aizvērtām acīm: Kur tu strādā? Kā izskatās telpa? Kāda ir temperatūra? Kāds apgaismojums? Kā tu jūties? Tu dzer kafiju vai glāzi ūdens? Kāds diennakts laiks šobrīd ir? Jo vairāk sajūtas tu iesaisti, jo labāk. Turpini iztēloties, lai palielinātu varbūtību, ka tā kļūs par realitāti.

2. Tici tam

Tev jātic tam, ka tev ir viss vajadzīgais, lai būtu veiksmīgs. Atceries: Tev nevajag daudz naudas, lai izmēģinātu jaunu ideju. Ir pietiekami daudz bezmaksas vai zemu izmaksu iespēju, kā īstenot projektus – no sociālo mediju izmantošanas līdz aplikācijām, kas palīdz vākt līdzekļus. Un kad runa ir par drosmi un – es varu – lai kaut ko darītu, tad tas ir tas, kas tev jau ir.

3. Runā par to

Runā par to, ko tu dari visur, kur ej. Vienalga kādas sāpes tu jūti vai problēmas risini, vai projektus uzsāc, dalies ar savām zināšanām un pieredzi. Kad palīdzēsi cilvēkiem, viņi var tevi pievienot saviem kontaktiem, kas vēlāk var noderēt. Vienkārši ļauj tam notikt un smaidi, cik bieži vien vari.

The Only 7 Things You Can Control in Life

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s