7 ēdieni, kurus nekad neēst pirms treniņa

Ja esi atguvis gribasspēku doties uz sporta zāli – lieliski- tā ir puse no uzvaras. Bet tiklīdz Tu saņemies uzsēzties uz velotrenažiera, īsts izaicinājums ir atrast enerģiju, lai atdotu sevi visu treniņam.

Tāpat kā jebkura cita, labi aprūpēta mašīna, Tavs ķermenis pieprasa to pašu, lai spētu pareizi strādāt, it īpaši tajās pēdējās 10 treniņa minūtēs. Tu zini, ka nevajadzētu pieēsties kūciņas, picu vai dzert šampanieti stundu vai divas pirms sportošanas, bet ir vēl daži produkti, šķietami veselīgi, kuri pirms treniņa nebūtu vēlams ēst. Esam apspriedušies ar dietologiem, lai atklātu, kādas sastāvdaļas padara treniņu rezultātus ne tik labus un ko vajadzētu ēst to vietā.

Lapu zaļumi

Uzturs, kas bagāts ar salātiem un dārzeņiem parasti ir super lielisks. Taču zaļumi, piemēram kāposti, spināti un brokoļi, kad esat kustībā, var izraisīt nopietnu diskomfortu. “Pateicoties augstajam šķiedru sastāvam, lapu salāti gandrīz vienmēr izraisa vēdera uzpūšanos, ” saka Filips Goglia, autors – Turn Up The Heat: Unlock the Fat-Burning Power of Your Metabolism. “Ja Tev ir sajūta, ka vēlies, kaut ko vieglu pirms treniņa, samaini zaļos salātus pret zaļu smūtiju,” saka Keitija Serbinski, reģistrēta dietoloģe un nodibinājuma Mamma mammai dibinātāja. “Vienkārši sajauc savus iecienītākos augļus ar pus glāzi zaļumiem, ūdeni un auzu pārslas”. Tas viss būs pavisam viegls.

Sporta dzērieni

Tavs mīļākais sportists varētu reklamēt pudeles ar jaunākajiem muskuļu dzērieniem, bet lielākā daļa no zīmoliem piedāvā ļoti maz uzturu un pārāk daudz cukuru. “Sporta dzērieni var saturēt pāris vitamīnus un elektrolītu, bet augstais cukura saturs iet cauri Tavai sistēmai, kas vēlāk var izraisīt problēmas,” saka Serbinski.

“Tā vietā izvēlies zema nātrija saturošu tomātu sulu, kas nodrošina ar kāliju, veicina veselīgāku asinsspiedienu un var pat palīdzēt Tev saglabāt ūdens daudzumu organismā nedaudz ilgāk, pateicoties zemā nātrija daudzumam tās sastāvā,” saka Nancy Teeter, reģistrēta dietoloģe.

Hummus vai pupiņu mērcīte

Nav šaubu, ka pupiņas ir lielisks proteīna avots, bet pagatavots hummus un pupiņu mērcītes satur daudz eļļas. “Ja Tu personīgi iemērc pupiņas ūdenī pirms vārīšanas, tad Tu atbrīvojies no kaitīgā pelējuma, bet, ja ne… Tu riskē patērēt pārāk daudz pelējuma, kas var izraisīt iekaisumus, samazinot skābekļa patēriņu,” saka Goglia. Uzpildies ar pāris kodieniem zema tauku saturoša mājas siera/biezpiena – tas ir viegls un ar proteīniem bagāts, bez visas tās eļļas.

Pilngraudu maize un smalkmaizītes

Ēst pilngraudu ēdienu ir labi. Tas nav labi, ja gatavojies aktīvi kustēties. “Ogļhidrāti ar noteiktām saistvielām var izraisīt iekaisumu, kas nozīmē, ka tie notur ūdeni un var izraisīt vēdera uzpūšanos, ” saka Goglia. “Šād veida ēdieni nodrošina Tevi ar enerģiju, jo tas ir cukurs, bet blakusparādības atsver ieguvumus.” Tā vietā izvēlies parasto, balto tortilju, kas satur mazāk šķiedrvielu un pārsmērē to ar nedaudz riekstu sviestu un banānu papildus enerģijas kodienam, iesaka Serbinski.

Sēkliņas

Paķerot kādu sēklu paciņu, ko ātri uzkost pirms jogas var atstāt tevi ar uzpūtušos vēderu un diskomfortu kuņģī. “Tas viss dēļ tauku satura, ko var ierobežot, ja Tu tās pievieno citiem produktiem, kas satur mazāk šķiedrvielas, ” saka Serbinski. “Padomā par savu mīļļāko sēklu (tējkarote vai divas) sajaukšanu ar pus glāzi auzu pārslām. Tauku, olbaltumvielu un ogļhidrātu kombinācija – proporcionāla Tava ķermeņa vajadzībām, lai sniegtu labākos rezultātus.”

Jebkas pikants

Neviens negrib sajust krampjus un dedzināšanu pakrūtē – taču tas ir risks, ko vari piedzīvot, ja ēd pagājušā vakara ķīniešu ēdienus vai čipsīšus. “Ēdiens ar daudz garšvielām prasa lielu gremošanas laiku, kas Tevi vedina uz miegu, nevis smagu treniņu,” saka Goglia. “Ja Tev kārojas kaut kas bagātīgs un pikants, izvēlies vistu vai tītaru, kas pildīts ar olbaltumvielām un maz saturošu visu pārējo.” Tikai atceries nopirkt kaut ko ar samazinātu nātrija daudzumu un maz vai nemaz mākslīgajām piedevām.

Proteīna batoniņi

“Neļauj sevi apmuļķot ar veiklu mārketingu,” saka Goglia. “Ja nu vienīgi tas, ko tu ēd negaršo pēc laša, vistas vai steika, nevis cepumiem vai šokolādes. Iespējams tas ir pārlādēts ar cukuru vai citiem pasaku putekļiem.” Ja Tu meklē kaut ko, ko iekost pa ceļam un batoniņš ir vienīgā iespēja, tad pārliecinies, ka tas satur vismaz pusi uz pusi sadalījumu.

7 Foods You Should NEVER Eat Before A Workout

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s